F2P Campusaren laugarren edizioa, munduko free-to-play bideojokoen lehen campus azeleratzailea, hasi da Gasteizen. Turkiako, Txileko eta Kubako taldeek eta Kataluniako bi taldek parte hartuko dute
-Arabako Foru Aldundiak, Eusko Jaurlaritzak eta Euneiz Unibertsitateak bultzatutako ekimen honek 6 nazionalitatetako 19 parte-hartzaile bilduko ditu aurten ere Euskadiko hiriburuan, eta munduko aditu handienetako batzuen aholkularitza jasoko dute.
-Bideojokoen sektoreak aurten, Espainian bakarrik, 1.630 milioi euro baino gehiagoko fakturazioa sortzea espero du eta ia 11.000 laguni zuzenean enplegua ematea.
Gasteizko F2P Campusaren laugarren edizioa gaur hasi da filmatzen Euskadiko hiriburuan. Arabako Foru Aldundiak, Eusko Jaurlaritzak eta Euneiz Unibertsitateak bultzatutako ekimen honek 5 talde izango ditu aurten, 12 herrialdetatik iritsitako hogei bat proposamenen artean aukeratuak. Datozen 2 hilabeteetan lanean arituko diren 5 taldeek beren proposamena azeleratu ahal izango dute gaur Free-to-Play bideojoko berriak sortzeko ekimenak aurkeztu dituzten gainerako partaideekin batera. Bideojoko horietan jolasteko ez dago ordaindu beharrik. Saray Zarate, Ekonomia Garapenaren eta Berrikuntzaren Foru Diputatua, Bigen Zupiria Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak, Lluís Vicent Euneiz unibertsitateko errektoreak eta Raúl Herrero F2P Campuseko zuzendariak ongietorria eman diete Turkiatik, Txiletik, Kubatik eta Kataluniatik datozen talde horiei. F2P Campusa erreferentziazko hitzordu gisa finkatu da aurten ere bideojokoen sektorean; izan ere, Espainian bakarrik, espero da aurten 1.630 milioi baino gehiagoko fakturazioa izatea, eta zuzenean enplegua ematea ia 11.000 laguni. Ekimena BIC Arabak koordinatzen du, Katoid enpresaren zuzendaritzapean, eta, gainera, Gasteizko Udalaren, Euskaltel Fundazioaren, Vital Fundazioaren eta AWS for Games erakundearen babesa ere badu.
Saray Zarate, Ekonomia Garapenaren eta Berrikuntzaren Foru Diputatuak adierazi duenez, “sustrai industrial oso sakonak ditu Arabak, baina ez gara modu globalean eta, zehazki, gure lurraldean sortzen ari diren gainerako jardueretatik kanpo geratuko. Badakigu talentua badugula, azpiegiturak baditugula eta aukera egokiak sortu behar ditugu hori guztia Arabaren eta arabarren onerako izan dadin. Lehen edizioen arrakastaren eta oihartzunaren ondoren, uste dut campus hau aukera paregabea dela bideojokoen industria garatzeko eta gure hiria eta gure lurraldea erreferentzia bihurtzeko nazioartean talentua bultzatzen duen jarduera berritzaile honetan.
Bestalde, Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburu Bingen Zupiriak adierazi duenez, bideojokoen sektorearentzat oso une garrantzitsua da. Industria, enpresa edo teknologia bezalako esparruetatik sektore hori garatzeaz gain, gizarte gisa gogoeta egitea beharrezkoa izango dela azaldu du, eta horretarako kultura azterketa hori egiteko bide interesgarria izan daitekeela adierazi du. Era berean, sailburuak azaldu du talentua bilatzea eta atxikitzea dela gure erronketako bat gizarte gisa, eta Free2Play campusa eta nazioarteko taldeen aurkezpena aukera paregabeak direla talentua erakartzeko eta enpresentzat aukera berriak irekitzeko.
EUNEIZeko errektoreak, Lluis Vicentek, Gasteizko Unibertsitateak F2P Campusean duen inplikazioa azpimarratu du, ez bakarrik ekitaldi hau ospatzeko egoitza gisa, baita “erakunde ireki” gisa ere, “talentua sortu eta gizarteari ezagutza transferitu” nahi baitiogu, sortzen ari den sektore ekonomiko horren inguruan, bideojokoaren sektorean, hain zuzen. Horren harira, gogora ekarri du datorren 2023-24 ikasturtetik aurrera hasiko direla Euskadin arlo horretako lehen bi gradu ofizialak ematen, hala nola Bideojokoetarako Artearen Gradua eta Bideojokoen Diseinuko eta Garapeneko Gradua. Artistaren, diseinatzailearen edo bideojokoen programatzailearen profiletan gaitzeko dira bi titulazio horiek. “Gure konpromisoa da Euskadin bideojokoen ekosistemari laguntzea, Katalunian dugun esperientziagatik, enpleguari eta ongizateari begira eragin positiboa sortzen duen sektore hori indartuz, eta, Euskadiren kasuan, ekonomia dibertsifikatzea ere ahalbidetuko luke gainera”, azpimarratu du.
Hautatutako bost taldeak gaur bertan hasi dira lanean, Euneiz Unibertsitateak Salburuako Vital Eraikinean dituen instalazioen barruan. Handik, beren proiektuak bizkortuko dituzte, munduan arlo horretan dauden hamar bat aditu nagusiren aholkularitzarekin eta laguntzarekin, haiek campusa bisitatuko baitute irailaren 17ra arte, eta egun horretan amaituko da. Sektoreko guru horien artean honako hauek daude, besteak beste: Eugene Yailenko, Zeptolabeko zuzendari kreatiboa, free-to-play joko-mekaniken diseinatzaile bikaina; Joony Koo, korear aditua eta aitzindarietako bat free-to-play jokoak garatzen eta blockchain eta NFT erabiltzen; Amir Rajan, diseinatzailea, “A Dark Room” jokoaren sortzailea, Appleren App Storeko lehen best sellerra; Sangpil Moon, ekintzaile soziala, Cogoo enpresaren sortzailea eta CEOa; Isabel Tallos, Everguild estudio independente arrakastatsuaren sortzailea, Warhammer 40.000 marka ezagunarekin lan egiten duena, edo Xavier Carrillo, Studio Headeko CEOa, hartatik “Call of Duty” bideojokoan lan egin duena. Gainera, F2P Campuseko mentore taldean sartu dira ikasle ohi batzuk ere, Gasteiztik igaro ondoren beren proiektuak bultzatzea lortu dutenak, hala nola bi gipuzkoar: Keplerians, Irungo estudio bat, arrakasta handiak lortu dituena Evil Nun bezalako jokoekin, edo Aleix Risco, Evil Zepelinen sortzailea, Arabako hiriburuan modu iraunkorrean ezarri den estudioa. Edizio honek Gameloft enpresaren laguntza ere izango du, sektoreko multinazional garrantzitsuenetako bat. Campuseko webgunean kontsulta daiteke mentoreen zerrenda osoa: www.f2pcampus.com
Aurreko edizioetan bezala, aditu horiek guztiek hitzaldiak emango dituzte herritar guztientzat. Lehenengoa uztailaren 27an izango da, eta Gameloft multinazionaleko 2 arduradunek emango dute, bideojokoen ekonomian, diseinuan eta testeoan oinarritua.
5 talde, 19 parte-hartzaile, 6 nazionalitatetakoak
Datozen 2 hilabeteetan, hautatutako 5 taldeek aukera izango dute campusean Free-to-play bideojokoen proiektuak bizkortzeko. 12 nazionalitatetako 19 parte-hartzaile dira, eta batez besteko adina oso gaztea da, 28 urte pasatxo; horietatik % 25 dira emakumeak.
Honako hauek dira F2P Campusaren laugarren edizio honetako talde protagonistak:
-JIB Games: Talde hau Turkiatik dator. 2009an sortua da eta lineako jokalari anitzeko bideojokoak egiten ditu. Polity jokoa aurkeztu dute.
-FromDust Studio: Talde hau Bartzelonakoa da eta Game BCNren bulegoetan lan egiten du. MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) bideojokoetan espezializatua. Estrategia errealeko bideojokoen azpigeneroa da, eta bi talde aritzen dira lehian borrokaleku jakin batean. OxySpace jokoa aurkeztu dute.
-Conwiro: Talde hau kubatarra da, diziplina anitzeko 4 profilez osatua, eta Free-to-play bideojokoetan esperientzia birdefinitu nahi dute. Mech Infinity jokoa aurkeztu dute.
-Player to player: Talde hau kataluniarra da, mugikorretarako bideojokoetan espezializatutako 3 kidez osatua. Free Space jokoa aurkeztu dute.
-Notbug: Talde hau Txilekoa da, 3 profesionalek osatua, baina 8 kide ditu gaur egun. Hego Amerikako merkatua du oinarri. Pranimals jokoa aurkeztu dute.
Hedapen betean dagoen sektorea, pisu txikikoa Euskadin
Espainiako Bideojokoen Enpresa Ekoizle eta Garatzaileen Elkartearen (DEV) arabera, Estatuan izugarri hedatzen ari den sektorea dira bideojokoak. Iaz, erregistratuta zeuden 760 ikerketa aktiboek 1.435 milioi euro inguru fakturatu zituzten, eta ekitaldi honetan fakturazio hori 1.636 milioi eurora igotzea espero da, ia 11.000 laguni enplegua emanez. Katalunia eta Madril dira zenbatutako bideojokoen enpresen erdien egoitza, eta Euskadi, oraingoz bederen, oso urrun dago kopuru horietatik, Estatuko guztizkoaren % 3,2 besterik ez baitu hartzen. Hala ere, seigarren autonomia-erkidegoa da, Kataluniaz eta Madrilez gain, Andaluzia, Valentzia eta Galiziaren atzetik. Hain zuzen ere, Katalunian daude ikerketa handienak; izan ere, erkidego horrek Estatuko fakturazioaren % 52 hartzen du, eta langile guztien % 48 biltzen ditu.
F2P Campusaren helburu nagusietako bat da Araban eta Euskadin bideojokoen sektorea bultzatzea, talentu propioa sortzen lagunduz eta gure lurraldera proiektu berriak erakarriz, hala nola Evil Zepelin enpresa kataluniarra, campusaren edizioetako batean parte hartu ondoren Gasteizen kokatzea erabaki baitzuen. Horren harira, campusak hainbat edizio egin ditu Games Academy ekimena garatzen, sektore horretan talentu gazte berria sartzea bultzatzeko ekimena. Aurten beste bultzada bat eman zaio, Euneiz Unibertsitatearen eta BIC Arabaren artean sinatutako hitzarmenari esker. Hitzarmen horren bidez, bideojokoen sektorea sustatu nahi da, euskal gazteentzako irtenbide profesional gisa. Halatan, bideojokoak garatzen, programatzen eta sortzen laguntzen duten tailer praktikoak ematen ari dira joan den hilabetetik. Dagoeneko horietako 2 tailer egin dira Araban, “Sortu zure bideojokoa zerotik” izenburupean, eta plaza guztiak bete dira. Laster beste 2 egingo dira, bata Euskal Encounterren, uztailaren 22an, eta bestea Kuartango Labeko Landa Kedada Handian, irailaren 23an. Programazio osoa kontsultatzeko webgunea ere sortu da: https://www.gamesacademy.eus/
PARTEKATU